Novosti & novice

V Ukrajini uničeno največje letalo na svetu

02.03.2022

 

 

Vir: CNN Travel

 

Medij CNN je zapisal, da je bilo po navedbah ukrajinskih uradnikov

največje letalo na svetu, Antonov AN-225, uničeno

med rusko invazijo na Ukrajino, kar je povzročilo preplah in

žalost v svetu letalstva, v katerem ima skoraj kultni status.

 


Ogromno letalo, poimenovano "Mriya" ali "sanje" v ukrajinskem jeziku,

je bilo parkirano na letališču blizu Kijeva, ko so ga napadli "ruski okupatorji",

so sporočile ukrajinske oblasti in dodale, da bodo letalo obnovile.

"Rusija je morda uničila našo Mrijo. A nikoli ne bodo mogli uničiti naših sanj o močni,

svobodni in demokratični evropski državi. Mi bomo zmagali!"

je na Twitterju zapisal ukrajinski zunanji minister Dmitro Kuleba.

Neodvisne potrditve uničenja letala še ni. V tvitu družbe Antonov so zapisali,

da ne morejo preveriti "tehničnega stanja" letala,

dokler ga ne pregledajo strokovnjaki.

 

Ukrajinsko državno obrambno podjetje Ukroboronprom, ki upravlja Antonov,

je v nedeljo izdalo izjavo, v kateri pravi, da je bilo letalo uničeno,

vendar bo obnovljeno na stroške Rusije – strošek, ki ga je ocenil na 3 milijarde dolarjev.

"Obnova naj bi trajala več kot 3 milijarde USD in več kot pet let," je zapisano v izjavi.

"Naša naloga je zagotoviti, da te stroške krije Ruska federacija,

ki je namerno povzročila škodo ukrajinskemu

letalstvu in sektorju letalskega tovora."


 


V poznejši izjavi je družba povedala, da je bilo letalo

24. februarja na tleh blizu Kijeva in je bilo na vzdrževanju.


"Po besedah direktorja Antonov Airlines je bil eden od motorjev

razstavljen zaradi popravila in letalo tisti dan ni

moglo vzleteti, čeprav so bila podani ustrezni ukazi," so zapisali.

 

FOTO: Satellite image ©2022 Maxar Technologies 

 

Satelitski posnetki podjetja Maxar Technologies kažejo znatno

škodo na delu hangarja v letalski bazi Hostomel, kjer je shranjen AN-225.

 

Ruske sile so trdile, da so v petek zavzele letališče Hostomel, kjer je bil AN-225.

Ekipa CNN na terenu je bila priča, kako so ruske letalske čete zasedle položaje.

Satelitski posnetki družbe Maxar Technologies kažejo znatno poškodbo dela hangarja,

v katerem je shranjen AN-225.

Medtem je Nasin sistem požarnih informacij za upravljanje virov zaznal

več požarov na letališču, tudi v hangarju, kjer je letalo.

Požar v hangarju so po podatkih Nase, ki jih pridobivajo s številnimi sateliti NOAA in NASA,

v nedeljo zaznali ob 11.13. Ni jasno, ali so ti požari na letališču

posledica dejanskih požarov ali eksplozij iz vojaških napadov.


 

Če bi bil napad potrjen, bi napad pomenil šokanten konec letala, ki je preživelo

več kot 30 let uporabe iz časov Sovjetske zveze.

AN-225 je bil včasih vpoklican kot pomoč pri zračnem prevozu

med krizami v drugih državah.

Po potresu na Haitiju leta 2010 je sosednji Dominikanski republiki dostavil pomoč.

V prvih dneh pandemije Covida

so ga uporabljali za prevoz medicinskih zalog na prizadeta območja.

Njegova priljubljenost v svetu letalstva je pomenila,

da je pogosto privabljala velike množice, kamor koli je šla,

zlasti ko je nastopala na letalskih razstavah.


 

Nekateri njegovi oboževalci so v nedeljo na družbenih omrežjih izrazili svojo

zaskrbljenost nad trditvami o uničenju letala.

"Mrija - Vedno te bodo zapomnili!" je na Twitterju zapisal letalski bloger Sam Chui.

Mriya do danes ostaja najtežje letalo, ki je bilo kdaj zgrajeno.

Poganja ga šest turboventilatorskih motorjev

in ima največjo nosilnost 250 ton, ki se lahko prenaša v notranjosti ali na hrbtu.

Ponaša se z največjim razponom kril od vseh letal v operativni službi.

Samo en An-225 je kdaj izdelalo kijevsko podjetje Antonov, ki je pripravilo zasnovo.

Prvič je poletel leta 1988 in je od takrat v uporabi.

 


 

Gradnja drugega letala se je začela, a ni bila nikoli končana.

Zgodba o An-225 se začne v 60. in 70. letih prejšnjega stoletja,

ko je bila Sovjetska zveza zaprta v vesoljski tekmi z Združenimi državami.

Do konca sedemdesetih let prejšnjega stoletja se je pojavila potreba po prevozu

velikih in težkih tovorov od njihovih zbirnih mest do kozmodroma Bajkonur,

prostranega vesoljskega pristanišča v puščavah Kazahstana,

ki je bilo izstrelitev za pionirsko vesoljsko potovanje Jurija Gagarina leta 1961.

Zadevni tovor je bilo vesoljsko plovilo Buran, odgovor Sovjetske zveze na Nasin Space Shuttle.

Ker takrat še ni bilo letal, ki bi ga lahko prenašala, so podjetju Antonov naročili, da ga razvijejo.

 


 

Vir: CNN Travel