Zanimivo

Slovenka Špela ustanovila podjetje, navdihnjeno z jugoslovanskimi dizajni!

Objavil: Nina | 16.12.2023 | Vir: Facebook

  

Slovenka Špela je ustanovila podjetje navdihnjeno z jugoslovanskimi dizajni

"Made in Yugoslavia" oziroma narejeno v Jugoslaviji je blagovna znamka, ki prikazuje vintage kose nekdanje državne tvorbe. Nostalgija po definiciji pomeni žalost, a hrepenenje po nečem, kar ne obstaja več, vendar življenje včasih piše najbolj nenavadne zgodbe, zato se je za nostalgičnega ljubitelja vintage stvari definicija pojma popolnoma spremenila, če pogledate na Instagram profil naše sogovornice Špele Golčar, ki živi v Ljubljani in ji sledi več kot 64 tisoč ljudi. 


Njen profil se imenuje "Made in Yugoslavia" in kot že samo ime pove, se ukvarja s predmeti prepoznavnega oblikovanja, ki so zaznamovali Jugoslavijo. Medtem ko bodo starejše generacije verjetno doživljale določene občutke, ko bodo videli številne objekte s profilom, bodo mlajše imele priložnost spoznati edinstven dizajn, ki je zaznamoval to državo. »Znamka Made in Yugoslavia je nastala pred petimi leti zaradi moje fascinacije izjemnim dizajnom Jugoslavije, ki še ni našel mesto, ki služi na svetovne karte dizajna. Ker menim, da jugoslovansko oblikovanje danes še vedno ni dobro vzdrževano, želim z blagovno znamko širiti zavest o izjemnih dosežkih jugoslovanskega oblikovanja tako doma kot izven meja držav nekdanje Jugoslavije,« je povedala Špela. 


Našla je svojo ljubezen do vintage stvari in je pred štirimi leti zagnala projekt "Made in Yugoslavia", zaradi katerega je pred dvema letoma dobila redno zaposlitev in se posvetila le razvoju znamke.  »Študirala sem zgodovino in umetnost in že med študijem začela delati na področju marketinga, nato kasneje v reklamnih agencijah«, dodaja Špela in tako  je dobila inspiracijo< /span> za naziv znamke. “Ime je razumljivo"  in resnično pove vse, ker piše, da je vse kar vidite na profilu proizvedeno v Jugoslaviji. V začetku sem dolgo iskala pravo ime in takrat sem se vprašala, kaj je skupno vsem tem predmetom. Odgovor je bil tu na dlani, Made in Yugoslavia (narejeno v Jugoslaviji, op.a.)«, je pojasnila Špela. Glede na duhove preteklosti, ki jih pogosto delijo neznanci, smo jih vprašali in naleteli na pozitivne in negativne komentarje zaradi imena profila.< /span> “Povratne informacije so zelo pozitivne, ljudje so navdušeni, mnogi komentirajo, da jih z mojimi objavami vračam v otroštvo. Pošiljajo mi fotografije predmetov, ki so nastali v Jugoslaviji. Vsako leto, odkar obstaja znamka, naletim na peščico negativnih komentarjev, ki so običajno povezani s politiko,« razkriva.


Špela pravi, da je celotno obdobje Jugoslavije, estetika in oblikovanje, neusahljiv vir navdiha, zaradi katerega ima veliko poslovnih idej, nekatere so že uresničene, nekatere pa še čakajo na pravi trenutek. »Idej imam veliko, časa pa premalo. Blagovno znamko želim še naprej razvijati in dodajati nove izdelke, kmalu pa bom izdal plakate in majice z novimi motivi,« dodaja. Povprečen dan v službi ne obstaja, saj je vsak dan drugačen. »Delam od doma, zato si delo razporedim čez cel dan. Dejavnosti čez dan obsegajo popravilo in čiščenje starih predmetov, fotografiranje le-teh, pakiranje prodanih izdelkov, objavljanje in komuniciranje s kupci na družbenih omrežjih, delo na računalniku, razvoj novih Made in Yugoslavia izdelkov, komunikacija s strankami in tisk, urejanje spletnih strani. .in ugotovil, da bo nekaj drugega. Dela nikoli ne zmanjka,« pripomni z nasmehom.


Najpogostejši kupci vintage izdelkov blagovnih znamk so tujci, zato pa največji kupci spremljajočih oblačil, kot so majice, prihajajo predvsem iz držav nekdanje Jugoslavije. Vprašamo jo, kateri izdelki so najbolj priljubljeni, in hitro odgovori - tisti z motivom legendarne Kravice. »Vrček z motivom Kravice je eden najbolj živih spominov mojega otroštva. Mislim, da je to skupno vsem nam, ki smo odraščali v Jugoslaviji. Ker ima Kravica tako močan simbolni pomen, se mi je zdel idealen prvi motiv za nove blagovne znamke, namreč majice in torbe iz ekološkega bombaža,« zaključuje Špela Golčar.