Zanimivo

NASA je za praznike objavila pravo fotografijo iz vesolja

Objavil: Nina | 25.12.2023 | Vir: Facebook

NASA je za praznike objavila pravo fotografijo iz vesolja

Nasa je za praznike objavila spominsko fotografijo iz vesolja, ki prikazuje strukturo, ki spominja na okrašeno božično drevo. Seveda ne gre za nekakšno vesoljsko božično drevo. Vesolju je, lahko bi rekli, vseeno za naše počitnice. Ima svoje naravne zakonitosti in ničesar ne slavi. Ta sestavljena fotografija, ki jo je posnel Nasin vesoljski teleskop Chandra, prikazuje najnovejši pogled na NGC 2264, kozmični pojav, znan kot "Gruča božičnega drevesa". Gre za zbirko mladih zvezd v naši galaksiji, ki so stare od enega do pet milijonov let. Te zvezde so od nas oddaljene približno 2500 svetlobnih let. Nekatere so večje, druge pa manjše od Sonca.

Zakaj je ta struktura podobna božičnemu drevesu?

Ta kozmični fenomen spominja na okrašeno božično drevo zaradi izbire barv, slik v različnih valovnih dolžinah svetlobe in rotacije sestavljene fotografije. Modre in bele utripajoče luči so pravzaprav mlade zvezde, ki oddajajo rentgenske žarke, medtem ko zelena barva predstavlja plin v meglici.
Fotografija je bila zasukana v smeri urinega kazalca za približno 150 stopinj, tako da se zdi, kot da je vrh "nebesnega drevesa" na vrhu slike. Mlade zvezde, kot so tiste v NGC 2264, so zelo nestabilne in proizvajajo močne rentgenske izbruhe in druge vrste sprememb, vidne pri različnih valovnih dolžinah svetlobe.

Usklajene, "utripajoče" različice, prikazane na tej sliki, pa so umetne, da poudarijo lokacije zvezd, vidne na rentgenskih žarkih in da poudarijo podobnost predmeta z božičnim drevesom. V resnici variacije zvezd niso sinhronizirane, to pomeni, da "lučke" na meglici ne utripajo tako dobro kot tiste na okrašenem božičnem drevescu.